24 augusti 2014

Så vackra, så olika

Ena dagen såg jag den största levande fjäril jag någonsin skådat i vilt tillstånd. Vacker satt den stilla och lät sig snällt fotograferas av min man. Nöjde mig då med att den var väldig och fantastisk, men vet nu att det var en sorgmantel (ett så otroligt poetiskt namn).


Nästa dag fastnade jag på farstukvisten med blicken fäst på de grå regnmolnen. Väldiga och fantastiska på ett helt annat sätt drog de över himlen till ljudet av ett dämpat trummande mot gräsmatta, jordgubbsland och plåttak. Och kvittret. Har aldrig tänkt på att fåglarna sjunger även när det regnar.

Skönheten i naturen kan te sig så olika. Det gäller bara att ta sig tid att stanna upp och se, lyssna, dofta, känna.

Den här helgen gav mig något för alla sinnen.



Jobbet är igång och alla olika aktiviteter på kvällarna har börjat. Några nolldagar den här veckan:
må - 0 min (5 armhävningar)
ti - 15 min skog, elljusspår
on - 0 min (5 armhävningar)
to - 56 min skog, elljusspår
fr - 3 min trädgård
lö - 1 h 20 min skog, trädgård
sö - 30 min trädgård
= 3 h 4 min

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.