1 november 2014

Inte mycket som går min väg nu

Trots min skogsvurm, verkar jag och växter inte funka så bra ihop. I alla fall inte i kruka. Fick en passionsfruktväxt av min kollega E, att ha i mitt rum i Radiohuset. Han hade odlat upp den alldeles själv. Jag blev jätteglad! Allt som kan få mitt kyffe till kontor att bli trivsammare välkomnas.

Först frodades den och växte ...
... men sen hände något. Oklart vad. Trots vatten gav den upp.
Någon hävdade att just passionsfruktväxten i princip är omöjlig att ha ihjäl. Tydligen är jag det lysande (?) undantaget.

2 kommentarer:

  1. För mycket vatten? Jag klarar bara av tjockbladiga ökenväxten som gillar översvämning var 2-3:e vecka och däremellan tuff torka.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nja, jag tror det var en kombination av för lite ljus och för mycket kyla (fönster på glänt). Och kanske aningen för lite vatten ... Jag kanske får försöka mig på den där tjockbladiga sorten.

      Har dock inte haft hjärta att slänga den än ...

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.