14 september 2014

Det är på helgerna det händer

Förra helgen tillbringade vi i mina föräldrars stuga. Lugnet av hav, skog och enskildhet gjorde otroligt gott för min själ.

Bland annat klippte jag deras gräsmatta och slogs återigen av vilken meditativ syssla det är. Doften. Doften! Nyklippt gräs ger energi åt hela mitt system.


Samma sak hände igår, när jag fullproppad av ord och information, tankar kring valet och alla rörelser där ute, promenerade i skogen. Allt för att få huvud och kropp i balans och harmoni. Blåbärsris att smaka av, lysande små lingon, knöliga stigar att tråckla sig fram på och susande grönska runtomkring. Skogen kan en lita på! Efter en dryg timme var jag lugnare och full av livslust.



... och stunderna för förra veckan:

må - 7 min park
ti - 15 min park
on - 20 min park
to - 12 min park
fr - 1 min park
lö - 1 h 40 min trädgård, hav
sö - 20 min skog, hav
= 2 h 55 min

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.