6 september 2014

Stressad i storstaden

Jag har börjat jobba i Stockholm den här veckan. Det kommer jag att göra flera dagar i veckan hela hösten, vilket innebär ganska mycket tåg och ganska lite skog.

Stressandes mellan radiohuset och hotellet på morgnar och eftermiddagar har jag försökt ta in den vackra allén/parken i mitten av Karlavägen, välja den gröna vägen i stället för trottoarerna, men det har varit svårt att känna lugnet. Hittade en blogg som faktiskt skrivit om just Karlavägen, dess natur, arkitektur och konst! Den peppade mig ändå att försöka insupa både natur och kultur på vägen.

Jag har också fått tips om att promenadstråken längs Djurgården och kring Gärdet är riktiga höjdare, så jag hyser stort hopp om att både kunna få själslig påfyllning och fysisk träning när jag väl hittat rutinerna i mina dagar.

Förresten har jag inte redovisat förra veckans stunder:
må - 0 min (5 armhävningar)
ti - 16 min skog, elljusspår
on - 0 min (5 armhävningar)
to -37 min skog, elljusspår
fr - 0 min (5 armhävningar)
lö - 12 min park
sö - 2 min park
= 1 h 7 min

Jag ser en oroväckande tendens till kortare och kortare tid i skogen, allteftersom dagarna blir mörkare och jobbet intensivare. Ska försöka motverka det. Tips tas glatt emot! ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.