22 september 2014

Jag har tappat det

Det där med att stunderna i skogen skulle resultera i ökad kreativitet - och framför allt ökad produktivitet på det skapande planet - var en fåfäng förhoppning. Det höll ett tag, det där med ett alster varje vecka.

Nu har det helt ballat ur.

De två målningar jag kom igång med har stått ofärdiga i en månad nu. Inte har jag tecknat något heller på hur länge som helst. Det senaste alstret var en - i och för sig fin - virkad mössa som mannen efterfrågat. Blev smånöjd med den, men den kompenserar inte på något sätt alla alsterlösa veckor som gått.


Jag inser att jag inte kommer att hinna med det jag hade som ambition att åstadkomma, nu när jag pendlar mellan Stockholm och Sundsvall i veckorna, så jag klandrar mig inte så hårt. Men jag skäms ändå. Det är liksom borta.

Egentligen ska jag inte ge upp förrän det närmar sig slutet på året, men jag vet inte riktigt hur jag ska komma ikapp eller igång igen. Och lyckas hålla i det till årsskiftet. Hinner ju inte ens blogga med någon vettig frekvens!

Däremot försöker jag hålla i stunderna och träningen. Än så länge håller jag huvudet över vattenytan ...

Återkommer förhoppningsvis med något muntrare nästa gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.