2 juni 2014

Ikapp, ikapp, snart är jag ikapp

Då var jag hemma i civilisationen igen. Först en vecka på Malta med kören, sen en helg i stugan utan uppkoppling. Dags att summera ikapp.

Malta har häftig natur, som består av kalksten och sandsten. Jorden är ganska grund och det finns inte mycket till skogar eller ängder. Däremot tillbringade jag mycket tid i och vid havet, vilket var väldigt härligt.


Jag fick höfta tiderna vid havet. Har inte fört bok så nogsamt under semestern ...

må - 17 min park
ti - 5 min park
on - 0 min (5 armhävningar)
to - 40 min hav
fr - 35 min hav
lö - 20 min hav
sö - 1 h 50 min hav
= 3 h 47 min

Helgen som gick sov vi för första gången i fäbodstugan. Ljuvligt! Fåglar som kvittrade för fullt, blommor på ängen, syrener i hinkar, humlor och fjärilar utanför dörren. Och skogen som en värmande kram runt hela tomten. Underbart, helt enkelt. Jag ser verkligen fram emot sommarens semesterveckor där. Hann med en skön promenad längs ån och i skogen. Bland annat.


En annat trevligt inslag i helgens stunder var Sidsjöloppet, där jag sprang 3,1 km runt Sidsjön och insåg att jag inte direkt har förbättrat min kondition under våren. Än så länge ... Ska vara med i Indalsledenloppet om två veckor, så jag får försöka rycka upp mig till dess.

Redo för start. Lyckligt ovetande om hur utmattad jag skulle bli efteråt ...

Senaste veckans summa således:
må - 1 h hav
ti - 0 min (5 armhävningar)
on - 30 min hav
to - 0 min (5 armhävningar)
fr - 5 min skog
lö - 21 min sjö
sö - 1 h skog och å
= 2 h 56 min

Naturen äger!

När det gäller alstren har det varit knivigare ... Ett hyfsat snitsigt födelsedagskort var det enda jag lyckades med förra veckan. Ligger hopplöst efter nu alltså. Men jag hittade en till fin pinne i helgen! Kan kanske bli något, så småningom, det här.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.