29 juni 2014

Skogeffekten efter ett halvår

Två alster är på väg. Inget är färdigt. Har tappat räkningen på hur många jag ligger efter nu, men jag fortsätter måla och känner att jag är inne i något bra. Dessutom känns motionerandet och stunderna i skogen helt naturliga nu, även om det inte blir så långa vistelser och inte varje dag.

Men efter ett halvår av projektet har min kropp och mitt sinne anammat tanken och beteendet så att det inte känns tillkämpat eller krystat. Jag vill verkligen vara längre och oftare i naturen. Jag vill verkligen skapa något jag kan vara stolt över och kanske till och med visa upp. Det känns inte lika mycket som ett krav utifrån längre. Jag mår bara bra av det.

Gårdagens miniturné till Kyrktåsjö med kören gav fin natur.

Den här veckan var inte en av mina stoltaste i stundmängd, men nu lastar jag inte mig själv lika hårt, utan känner mig mer peppad att ta igen det nästa vecka. Kanske även det en effekt av att jag hållit på ett tag nu:

må - 0 min (5 armhävningar)
ti - 7 min park
on - 42 min skog och park
to - 0 min (5 armhävningar)
fr - 0 min (5 armhävningar)
lö - 15 min kyrkogård
sö - 17 min park
= 1 h 21 min

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.