12 juni 2014

Peppad inför loppet

Svettig. Ska duscha.

På lördag är det Indalsledenloppet. Jag ska springa en sträcka på 4,2 km mellan Hallsta och Indal. Så långt har jag aldrig sprungit ... Jag köpte nya löparskor på Intersport för någon vecka sen, efter Sidsjöloppet. Fick springa på ett sånt där löpband och de filmade mina fötter. Expediten konstaterade att jag sprang helt rätt! Sätter i tårna först, alltså. Det gjorde mig så peppad att jag kom igång bara av att veta det! Så nu försöker jag gå och springa, gå och springa, för att vänja kroppen och så småningom nå oanade höjder i kondition och snabbhet ...

Ikväll lyckades jag i alla fall springa minst en kilometer. Sprang och gick om vartannat runt spåret två varv. Doften av nyklippt gräs och våt lera. Fåglar som sjunger och en mild bris.


Och så blev jag myggbiten i huvudet. Nåja. På lördag ska jag visa dem!



Förresten, så här blev förra veckan:
må - 59 min
ti - 0 min (5 armhävningar)
on - 3 min
to - 21 min
fr - 17 min
lö - 1 h 5 min
sö - 2 h
= 4 h 45 min

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.