18 augusti 2014

Kladdiga framsteg


Nu är jag på gång igen. Tyvärr innebar det även att jag fick ett ovälkommet kvitto på att det går alldeles för lång tid mellan gångerna som färgtuberna används:

Öppnade en koboltblå och klämde ut på paletten. Den visade sig vara helt oanvändbar och stel som en seg plastkorv. Det är straffet en får ta, antar jag ...  

Jag måste skärpa mig, tänkte jag, och målade sen som en besatt. Plötsligt kom idéerna och penseldragen, färgvalen och riktningarna till mig på löpande band. Hamnade nästan i flow!

Jag vill tillbaka dit.

Kanske är det läge att sätta upp ett tyst mål, precis som för träningen. Det är ju så underbart när en lyckas nå dit. (Det där med att ta igen alla alster jag inte åstadkommit i ett antal veckor ligger liksom utanför målet.) Återkommer ...


Stunderna den gångna veckan:
må - 5 min park
ti - 50 min skog, park, elljusspår
on - 37 min skog, elljusspår
to - 3 h 4 min park, trädgård
fr - 5 min park
lö - 1 h 5 min skog, park, elljusspår, trädgård
sö - 38 min skog, elljusspår
= 6 h 24 min

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.