18 augusti 2014

Sommarens träningsmål uppnått

(Det här inlägget trodde jag att jag redan hade publicerat den 13:e, men så verkar alltså inte vara fallet. Måste ha varit förvirrad eller blivit avbruten och glömt bort mig ... Nåja, bättre sent än aldrig.)


Jag gjorde det. Förra (läs förrförra) veckan klarade jag för första gången av att springa (drygt) två hela varv runt elljusspåret! Jag hade satt ett tyst mål för mig själv för sommaren: att orka springa 4 kilometer utan att stanna/gå. Det var nästan den sträcka jag sprang i Indalsledenloppet, så det kändes rimligt. Jämnt och bra. Nu har jag klarat det, med råge!

Och inte bara en gång, två gånger till sen dess! Senast i kväll. Nu är jag på gång! Doften av augustitunga blad och sensommarmark, samt rytmen av mina skor mot grusunderlaget gör underverk för träningssinnet.

Förrförra veckans stunder blev något färre än under semestern, men även det lilla kan ge mycket:
må - 44 min skog, elljusspår
ti - 25 min skog, elljusspår
on - 0 min (5 armhävningar)
to - 45 min skog, elljusspår
fr - 2 min park
lö - 5 h trädgård
sö - 42 min skog, elljusspår
=  7 h 38 min
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.