24 april 2014

Stenar på gång

Ibland är jag extra tacksam för era kommentarer. Susannas kommentar till förra inlägget gav mig verkligen ny energi. Plockade genast några stenar på måfå under min promenad runt spåret och har nu trevande börjat måla på dem. Både med akrylfärg och akvarell.

Underbart! Lätt och opretentiöst. Meditativt. Förlösande på något sätt.


Så oansenliga de ser ut när de ligger där på skrivbordet och väntar. "Ge mig lite färg!" tycks de ropa ... Lugn stenisar, det är på gång, jag lovar!

2 kommentarer:

  1. Fint :) Själv är jag nu lite putt på att jag degraderats till penseltvättare medan avkomman får skapa stor stenkonst. Jag ska köpa fler penslar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det går fort i konstens värld! När en är inne i flowet tar det all plats och uppmärksamhet. Många är de som har börjat sin konstnärskarriär som penseltvättare, vet du ... ;)

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.