1 maj 2014

Ett steg i taget mot lugnet

Det här med att gå i skogen fungerar lite som meditation för mig. Det är en av anledningarna till att jag ville göra det mer regelbundet. I dag satt jag och väntade på en akupunkturbehandling och bläddrade då i en liten bok om meditativ gång. Alltså att använda promenerandet i sig till att komma i ro och känna lugn. Den praktiseras av buddister och när jag bläddrade lite längre fanns det mycket som drog åt det mer religiöst buddistiska, vilket kanske inte är min grej, men just själva gåendet som meditation kändes väldigt tilltalande.

Tänk att enbart stegen kan vara nyttiga, lugnande och positiva! Då behöver jag ju inte ens en skog eller en stig ... Eller jo, dem vill jag inte vara utan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.