4 maj 2014

Njutning, sömn och bilköp

Den här söndagen hade jag tänkt uträtta en hel del. Bokföra, städa, diska, måla stenar, gå runt spåret (eller idka meditativ gång), handla mat, laga god middag tills min man kom hem efter att ha varit bortrest över helgen.

Hade jag tänkt.

I stället njöt jag av att äta frukost länge på balkongen och lösa DN:s korsord minst lika länge i köket. Sen blev jag ofantligt trött och la mig i sängen och sov i några timmar. Vaknade av telefonen. Lyckades få till bokföringen på eftermiddagen inför deklarationsdeadline i morgon, men mer blev det inte gjort i dag.

Dagens enda stund-i-skogen var när vi gick genom parken för att titta på vår alldeles nyinköpta sommarbil (!) som maken kört hem ... En inte särskilt tjusig, men fullt duglig, Toyota Starlet från -97, som förhoppningsvis kommer att fungera utmärkt till de små sträckor vi tänkt åka under semesterveckor och helger (tur och retur fäboden, ungefär).

Men frukosten och korsordsstunden gjorde mig verkligen gott, så jag tänker inte oja mig mer. Det blir +1 när det gäller alster nästa vecka.

Veckans summa är föga imponerande, men inte sämst:
må - 2 min park
ti - 0 min (5 armhävningar)
on - 37 min park
to - 20 min park
fr - 0 min (5 armhävningar)
lö - 0 min (5 armhävningar)
sö - 5 min park
= 1 h 4 min park

1 kommentar:

  1. Undrar om inte DN:s korsord kunde räknas som 1/2 alster iallafall? Kreativ måste man ju vara...

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.