11 maj 2014

Veckans inspirationstips: Tim Knowles

Städade bland mina bokmärken i webbläsaren och hittade en kille jag helt glömt bort: Tim Knowles! Där har du en konstnär som inspireras - och rent konkret använder sig - av naturen och att promenera. Jag satt som i trans i eftermiddags när jag klickade mig igenom alla hans projekt, pågående och tidigare. Träd som ritar, människor som går från punkt a till punkt b, andra som låter vinden styra stegen, och allt resulterar i abstrakta teckningar ... Åh, vilken kick att se allt!

Rekommenderar även artikeln om Tim i The Guardian från 2009.

Jag vill också! ...

Lyckades åstadkomma två målade stenar denna vecka. Och fortsatte faktiskt även lite till på de tidigare. Gills. Jo, det gör det visst! Ikapp.

Veckans stunder, då? Jo, här:
må - 42 min park
ti - 2 min park
on - 0 min (5 armhävningar)
to - 0 min (5 armhävningar)
fr - 12 min park
lö - 0 min (8 armhävningar)
sö - 46 min skog och park
= 1 h 42 min


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.