5 januari 2014

Årets första dos

Tystnaden. Den tydliga avsaknaden av buller. Det lågmälda ljudet av kvistar, vatten, fågelkvitter och sus. Klockan var 11.52 när jag gick iväg. När jag klev in på Gesällen för att ta en våffla var hon 13.06. En timme ute i skogen innan paus, alltså. Och så promenaden hem.


Mitt högst personliga (och kanske inte lika allmängiltiga som Onytt-året) projekt för 2014 är igång:
Jag ska tillbringa en stund i skogen varje dag, med ett minimum på tre timmar i veckan. Och förhoppningsvis skapa fantastiska saker med inspiration från utomhusvistelsen.

I dag, efter att ha suttit på en bänk och skissat en kort stund, föddes idén till att skapa coola stjärtlappar att sitta på. Jag frös nämligen en aning om rumpan ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.