20 februari 2014

En stund på nätet tog mig ut

Någon länkar till en sajt på sin Facebook-sida. Jag klickar. Ögnar över sidan, ser en intressant länk. Jag klickar vidare. Hittar en ny länk, klickar ...

Nu har jag suttit i en timme och bara vandrat runt bland portaler för "permaculture" och annat naturrelaterat. Det tar aldrig slut! Det pågår projekt i skogar, parker, ängar och gårdar över hela världen. Inte helt sällan finns en kreativ del i de olika projekten jag läst om. Kolla till exempel in Alastair Heseltines installationer i Kanada. Så himla häftigt.

Och visst skulle en kunna stå ut med att må som en lycklig liten hobbit i det här huset? Eller i något av de här ...?

Kanske blir det till slut ett liv i skogen i stället för en stund. Vem vet vad framtiden har att erbjuda?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.