9 februari 2014

Veckans alster och nytt på gång

Det har kommit igång så smått, skapandet. Jag började skissa på lite grejer utifrån de bilder jag har tagit under mina stunder i skogen. Känns faktiskt som om det kan bli något bra så småningom. En slags linje (stig, haha!) börjar ta form i mitt huvud. Den ger mig också mersmak på skogstunderna.

Med allt mellan 5B och 7B i handen trivs jag bäst.

Tavlan jag pimpat är dessutom klar och ska nu sättas upp på lämplig vägg. Och jag spottade ur mig tre kulpåsar under tågresan hem i kväll.

Ursäkta oskärpan. Jag var lite för ivrig ...

Kan konstatera att tågresor passar utmärkt för den kreativa verksamheten i det lilla formatet, i mitt fall. Både skisserna och kulpåsarna tillkom under timmarna jag satt på SJ:s snabbtåg. Å andra sidan sätter tågsittandet käppar i hjulet för stunderna i skogen. Vi kanske kan säga att det går plus minus noll då ...

Men det har blivit för få och för korta stunder den här veckan, även om nolldagarna har kompenserats med armhävningar. Jag vill ha mer!

Veckans stunder:
må - 14 min park
ti - 10 min park
on - 7 min park
to - 0 min (20 armhävningar)
fr - 0 min (10 armhävningar)
lö - 7 min park
sö - 0 min (10 armhävningar)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.