16 februari 2014

Stora planer tar trevande form

En idé om ett avslut på det här året - och ett väldigt konkret mål - har så smått börjat ta form: Jag funderar på att leta reda på ett ställe att ha en utställning på i början av januari 2015, i samband med att alla stunder i skogen ska summeras. Vad tror ni om det? Det känns lite lockande. Skönt med något som går att ta på och mäta, liksom.

Jag minns inte vem, men häromdagen ställde någon just frågan om jag tänkte ha en utställning. Och efteråt bet den tanken sig liksom fast. Vi får se hur det blir med det, men just nu känns det som något lustfyllt. Stigarna, bollarna (återkommer till dem i morgon), spåren, grenarna, djuren, ljuden ...

Blev också inspirerad när jag läste i DN om en utställning av konstnären Gabriel Orozco:

"Han berättar att han alltid har upplevt sig vara 'nära naturen'"

Där ligger en i lä, på många sätt ... Men han pratar också om bollar (återkommer som sagt till dem i morgon).

Nästa gång jag är i Stockholm blir det en tur till Moderna Museet ...

Det blir tyvärr inget alster redovisat den här veckan. Blir två stycken nästa vecka. 
Och så var det det där med veckans stunder:
må - 1 min park
ti - 7 min park
on - 43 min skog
to - 0 min (10 armhävningar)
fr - 2 min park
lö - 2 min park
sö - 25 min park
= 1 h 20 min

2 kommentarer:

  1. Bra tänkt med utställning. Att ha en deadline och ett mål för sina projekt burkar vara en av de bästa kreativa motorerna. Kanske på Dolcetto? Borde funka när du är ute i så god tid. Jag kommer!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag får kolla med dem och kanske några till. Lovar att skicka inbjudan när det blir dags, Ordinerat! :)

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.