17 februari 2014

Vem bryr sig om bollarna i Kramfors?

Efter frukost igår - ungefär samtidigt som Lars Nelson åkte iväg på sin legendariska förstasträcka i herrarnas stafett i OS-spåret - var det dags även för mig att gå ut i vintervädret. Ut genom Hotell Kramms dörrar. Promenerade längs någon slags större bäck som jag inte hittar namnet på (den rinner ut i Kramforsviken) en stund.

Under de 25 minuter jag var ute såg jag bland annat följande:


Bollar i bäcken. Fyra stycken, varav du ser tre här ovan. Så ensamma och övergivna. Stackars bollarna! Och inte kunde jag rädda någon av dem, även om jag gärna hade förbarmat mig över både basketbollen och den färgglada leksaksvarianten.

Det låg en skola strax ovanför bäcken. Stackars barnen som blivit av med sina leksaker.

Med en boll är man nämligen aldrig ensam. (Vet av egen erfarenhet.)



Jag lovade ju att återkomma om bollarna ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.