4 mars 2014

En stund i fjällen


Ljudet av skidornas skär mot manchestermönstret i snön där knappt någon har åkt före dig. Smärtan i vaderna när mjölksyran gör sig påmind eftersom du inte har åkt slalom på ungefär ett år. Tillfredsställelsen när du får till den perfekta rytmen i svängarna nerför backen. Mullret när sittliften passerar en stolpe med fästen och skakar till. Lättnaden i fot och ben när du lossar på pjäxornas spännen.

Trots två rejäla vurpor med följden kraftigt skrapsår på hakan och lika kraftig nackspärr/muskelvärk i axlarna, så var det två av de bästa dagarna i slalombacken jag har haft på länge. För min kropp var det mer i träningsväg än vad som hänt på minst ett halvår.


Summa summarum av förra veckans stunder ger mig, mot alla odds, en all-time-high:
må - 7 min park
ti - 0 min (10 armhävningar)
on - 0 min (5 armhävningar)
to - 5 min park
fr - 8 min skog
lö - 3 h 45 min fjäll
sö - 3 h 8 min fjäll och skog
= 7 h 13 min

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.