6 mars 2014

Huvudet fullt av inspiration

Kanske är det för att jag är "skogfokuserad" det här året, men det dyker upp lite här och där. I eftermiddags var det vernissage för en utställning kallad Huvudet fullt av skog här i Sundsvall. Illustrationer och textil konst av två kvinnor - Sara Helene Gedda och Emma Dahlqvist - som problematiserar sitt förhållande till just skogen.

Love it!

Själva utställningen var kanske inte så mycket mer fantastisk än vad jag hade sett på hemsidan, men hela idén, bilderna, texten och tankarna var väldigt inspirerande. Och att träffa de andra som höll till i lokalen - varav en var en före detta elev till mig - till vardags gav mig en hel del. Kändes hemma på något sätt.

Nu händer det. Dags att sätta igång.

Och det gjorde jag faktiskt redan igår, även om jag inte kom så långt. De första strecken är dragna, penslarna blöta och så vidare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.