30 mars 2014

Fridfullt i fäboden

Sista semesterdagen blev en skön söndag i långsamt tempo utan stress. Bland annat tack vare att vi hälsade på i Långskog på en fäbodvall. Om frid kan vara kompakt, så var den det här. Friden, som bara ekot från koskällor, kulning, hucklen och idisslingar från väldigt längesen kan ge. Kompakt frid, trots att det inte var långt till nästa stuga, där vi bjöds på kaffe och nygräddade våfflor med hemgjord hjortronsylt och vispgrädde.

Förhoppningsvis blir det mer fäbodfrid i sommar.



Alster jag åstadkommit denna semestervecka:
  • Fyra virkade kulpåsar i olika färger.
  • Ett par virkade torgvantar som jag ska skicka till vår snälla couchsurfingvärd Hanna.
  • Några blyertsskisser (om det räknas).  
Konstaterar härmed att min alsterkvot är utjämnad igen.



Och så här har stunderna sett ut:
må - 12 min park
ti - 1 h 3 min skog och park
on - 1 h 10 min hav/strand
to - 0 min (5 armhävningar)
fr - 10 min park
lö - 14 min park
sö - 20 min trädgård
= 3 h 9 min

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.